Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București, pe locul 4 în topul european la categoria 5-10 milioane pasageri/an

Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București (Otopeni) ocupă locul 4 în clasamentul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian, în luna mai 2016, la categoria fluxului de pasageri cuprins între 5 și 10 milioane, a anunțat, vineri, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

În cadrul categoriei amintite, prima poziție este ocupată de aeroportul Berlin Schoenefeld, urmat de Larnaca (Cipru) și Ibiza (Spania). De asemenea, în urma aeroportului Internațional ‘Henri Coandă’ București se clasează aeroportul Porto.

Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie — martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, primele poziții sunt ocupate, în ordine, de Barcelona El Prat, Dublin, Copenhaga, Istanbul Sabiha Gokcen și Amsterdam.

Totodată, la categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Gran Canaria (Spania), Bonn Cologne, Budapesta, Tel Aviv și Malaga, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, topul este condus de Oradea, urmat de Palanga (Lituania), Harkov (Ucraina), Ohrid (Macedonia) și Burgas (Bulgaria).

Aeroportul Internațional ‘Henri Coandă’ București a înregistrat, în luna mai a acestui an, un trafic aerian de 935.940 pasageri și 9.204 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). În acest context, față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroportul din Capitală, în mai 2016, a înregistrat o creștere de 18,9%. Evoluția numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendința generală de 3,6%, înregistrată la nivel european.

În același timp, Aeroportul Henri Coandă a înregistrat și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, care a atins 3,1%. Astfel, în luna mai, numărul mișcărilor de aeronave pe acest aeroport s-a majorat cu 11,5%, comparativ cu aceeași perioadă din 2015.

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei.

CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.