Procent de promovabilitate de 76,51% a examenului de Bacalaurerat în județul Iași

Procentul de promovabilitate înregistrat în județul Iași la examenul de Bacalaureat, înainte de soluționarea contestațiilor, este de 76,51%, cu aproape zece procente mai mare decât media la nivel național (66,70%). Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școalr Județean, procentul de promovabilitate din acest an este în creștere față de ultimii ani (67,55% în 2013, 73,65% în 2014 și 76,35% în 2015). Prezența la examen a candidaților din județul Iași a fost, de asemenea foarte bună, în condițiile în care 4.572 de candidați au fost notați în cadrul examenului. În județul Iași au fost înregistrate 815 medii cuprinse între 9-9,99, alte 1056 medii cuprinse între 8-8,99, dar și 874 medii sunt cuprinse între 7 și 7,99, iar 751 medii sunt cuprinse între 6 și 6,99. Cele mai multe note se situează în intervalul 8-9,99, deci în zona notelor mari care ilustrează o pregătire de calitate. Doi candidați au obținut media 10, unul de la Colegiul Național ”Costache Negruzzi” și unul de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”. De menționat că există 296 de medii cuprinse între 5 și 5,99, care ar putea să depășească pragul notei 6, în urma etapei de contestații. Șase colegii și licee teoretice au obținut un procentaj de 100%: Colegiul Național „C. Negruzzi”, Colegiul Național, Colegiul Național „M. Eminescu”, Liceul Teoretic „M. Costin” Iași, Liceul Teoretic „V. Alecsandri” Iași și Colegiul „R. Wurmbrand”. De asemenea, alte 9 unități de învățământ au un procentaj de promovabilitate cuprins între 90-99%: Liceul Teoretic „D. Cantemir” Iași, Colegiul Național „G. Ibrăileanu”, Liceul Teoretic de Informatică „Gr. Moisil”, Liceul Pedagogic „V. Lupu”, Colegiul Național „M. Sadoveanu” Pașcani, Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu” Victoria, Liceul Teoretic Waldorf Iași, Liceul Teoretic „Al. I. Cuza” Iași și Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Hârlău.”Comparațiile pe care le facem cu notele și procentajele obținute în anii anteriori sunt orientative și relative, pentru că există mai multe variabile: nivelul de dificultate al subiectelor, maniera de evaluare, dar mai ales interesul diferit al candidaților, care se concentrează mai ales pe obiectele de admietere la facultate. De exemplu, se remarcă note foarte mari la discipline precum biologia/anatomia sau chimia, discipline la care se susține examen și la admiterea la facultatea de medicină”, precizează reprezentanții IȘJ, într-un comunicat de presă. ”Examenul de bacalaureat este cu siguranță unul foarte serios, obiectiv, care se desfășoară cu implicarea unui număr impresionant de cadre didactice, fie că vorbim despre profesorii din comisiile de examen sau de profesorii asistenți și evaluatori. Analizele ulterioare, după etapa contestațiilor, vor ilustra mai multe aspecte legate de evoluția pregătirii elevilor în unele licee, de numărul absolvenților de la liceele tehnologice care ar fi putut să se prezinte la examen, dar au preferat să amâne susținerea bacalaureatului pentru o sesiune ulterioară pentru a se pregăti mai serios la toate disciplinele. O reflecție specială se impune și în sensul unui demers de pregătire și formare a unui corp de profesori evaluatori care să asigure în timp obiectivitatea notării la toate disciplinele, fie acestea umaniste, artistice sau științifice. Dacă pentru elevi vacanța continuă, pentru profesori și inspectori vacanța este încă departe, întrucât urmează o a doua categorie de examene naționale – titularizarea și examenul de definitivare în învățământ, organizate în aceeași manieră complexă și riguroasă, cu accent asupra obiectivității și credibilizării continue, cu organizarea unor centre de corectură în județe mai mari care sunt în același timp și centre universitare”, a declarat prof.dr. Camelia Gavrilă, inspector școlar general al Inspectoratului Școalr Județean Iași. (E.M.)