ALDE: Cerem demisia ministrului Mircea Dumitru; nu cunoaște legislația

Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) a solicitat, sâmbătă, demisia ministrului Educației, Mircea Dumitru, pe motiv că acesta nu ar cunoaște legislația, în contextul declarațiilor sale cu privire la sistemul de homeschooling (școală acasă).

Potrivit reprezentanților ALDE, reglementările cu privire la acest sistem, dar și alte aspecte esențiale în domeniul educației necesită un amplu proces de consultare, care nu a avut loc până acum.

„Gafa ministrului Educației, care nu cunoaște legislația în vigoare atunci când e la conducerea unei instituții care gestionează sistemul de învățământ, este una impardonabilă. Apreciem că un ministru al Educației Naționale are ca principală obligativitate legală îmbunătățirea și consolidarea sistemului național al învățământului și nu inițierea fără consultări a unui sistem alternativ de educație. Pe cale de consecință, solicităm demisia ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mircea Dumitru, cu atât mai mult cu cât se constată o tendință susținută de inițiere și impunere a unor reglementări fără niciun fel de consultări”, se arată într-un comunicat al ALDE.

Reprezentanții ALDE precizează că în România nu există niciun fel de reglementare legală referitoare la acest sistem de educație, iar „cele aproximativ 200 de familii care au apelat la această variantă educațională au recurs în cea mai mare parte la înscrierea copiilor în cadrul unor școli din afara României”.

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat vineri seara la Digi 24 referindu-se la sistemul homeschooling (școala acasă) că există aspecte pozitive, dar și anumite riscuri pe care și le asumă părinții atunci când aleg pentru copiii lor acest sistem.

„Nu știu foarte bine cum funcționează acest sistem în România în momentul de față (sistemul de școală acasă), știu că a început mai demult. Am avut câteva discuții cu persoane care doreau să folosească sistemul pentru copii și m-au întrebat înainte de a fi ministru. Ar trebui să mă interesez și să văd nu numai teoriile despre homeschooling, ci și funcționarea lor exactă în România și cadrul legislativ în care funcționează. Cu siguranță că există aspecte pozitive, dar există și anumite riscuri pe care ți le asumi ca părinte. Aspectele pozitive sunt evidente, pentru că există o anumită libertate de a alege subiecte, educatorii pe care vrei să îi ai, cu cine faci anumite activități care sunt agreate de către copilul tău”, a afirmat ministrul.