ANAF: Companiile care oferă servicii financiare ar trebui să pună accent pe educația consumatorilor

Companiile care oferă servicii financiare ar trebui să pună accent pe educația financiară, acest lucru generând reducerea creditelor neperformante, a declarat, marți, Ionuț Mișa, directorul general al Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili din Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), într-o conferință de specialitate.

„Fiecare dintre companiile care oferă servicii financiare trebuie să pună accent foarte mare pe educația financiară. Educația financiară va genera acces la servicii financiare în deplină cunoștință de cauză, generând astfel reducerea creditelor neperformante. Educația financiară va determina cu siguranță o înțelegere mai bună a serviciilor financiare, ajutându-i pe consumatori să aleagă cele mai potrivite servicii pentru ei. Ne permite să înțelegem importanța economisirii și investirii, elemente de maximă stabilitate în perioadele de criză”, a spus Mișa.

Potrivit acestuia, ANAF susține dezvoltarea serviciilor financiare în cadrul economiei, fiind la rândul său, un prestator de servicii fiscale.

„ANAF privește cu încredere și susține dezvoltarea serviciilor financiare, înțelegând importanța acestora în cadrul economiei. ANAF este însuși un prestator de servicii, de servicii fiscale. Își dorește să fie un prestator profesionist, corect și echidistant. ANAF acordă un mare interes demersurilor României de a deveni membru OECD (Organizația pentru Cooperarea și Dezvoltare Economică n.r)”, a mai arătat oficialul ANAF.

Sursa: www.agerpres.ro