Studenții de la Electronică i-au sfătuit pe elevii Colegiului Național care au ajuns în etapa internațională a unei competiții de robotică

„Retina”, o echipă formată din șase elevi de la Colegiul Național Iași, a obținut locul al III-lea la faza națională a concursului First Lego League, urmând să participe mai departe la faza internațională din Turcia.

Aceștia au susținut o prezentare practică și teoretică a proiectului în fața masteranzilor de la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI), în cadrul unei colaborări existente între cele două instituții.

„Am colaborat în sensul în care i-am ajutat, le-am oferit sfaturi. Erau obligați de condițiile competiției să își prezinte proiectele în fața unor studenți, au primit feedback-uri din partea noastră și a studenților, au putut să pună și întrebări”a precizat conf. univ. dr. ing. Dan Marius Dobrea, de la ETTI

Concursul a avut mai multe etape, una dintre ele presupunea ca elevii să facă un sistem robotic pentru competiția internațională, realizată din roboți LEGO, iar cea de a doua era una teoretică și anume prezentarea unei rezolvări găsite de ei pentru o problemă fizică sau socială care ar putea să apară în urma cercetării în spațiul extraterestru de lungă durată. Mai exact, problema fizică presupunea că afectează sănătatea a unui cosmonaut, iar problema socială era cea care „afectează capacitatea de a fi productiv pe termen lung în spațiu”.

Proiectul de cercetare al elevilor s-a centrat pe rezolvarea problemelor de somn ale cosmonauților în timpul cercetării din spațiu.

„Copiii au mers pe ideea conform căreia s-a constatat că 63% dintre cosmonauți începeau să aibă probleme de somn după o perioadă prelungită de stat în spațiu. S-au gândit să înregistreze pattern-urile atunci când somnul este unul odihnitor, iar când încep să apară deviații, să inducă printr-o cască exterioară acele pattern-uri astfel încât cosmonautul să se simtă odihnit, să aibă un somn corect”a mai precizat conf. univ. dr. ing. Dan Marius Dobrea

First Lego League este o competiție internațională de robotică și soluții inovatoare, dedicată copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 și 16 ani, care a fost lansată în anul 1998.