Veolia Energie Iaşi – mobilizată pentru asigurarea continuităţii serviciului furnizat populaţiei

În contextul crizei sanitare cu care se confruntă întreaga lume, Veolia, în calitate de furnizor de servicii vitale pentru populație și partener al municipalităților și al diferiţilor agenţi economici, s-a mobilizat pentru a asigura continuitatea serviciilor oferite clienţilor și pentru protejarea sănătăţii angajaților săi, ppriorități absolute ale Grupului Veolia în întreaga lume.  Astfel, atât la nivel internațional, cât şi local, Veolia a instituit planuri de continuitate a activității, adaptate pentru fiecare situaţie în parte. De asemenea, compania s-a organizat pentru a asigura menținerea serviciilor sale esențiale, garantând în același timp siguranța angajaților. La nivel local, Veolia Energie Iaşi are ca prioritate furnizarea serviciilor de energie termică şi apă caldă, indiferent de dinamica evoluţiei crizei COVID-19. Obiectivele principale ale operatorului local rămân prevenirea răspândirii virusului, protecţia angajaţilor, şi menţinerea continuităţii serviciului vital pentru comunitate. Pentru a asigura continuitatea serviciilor odată cu respectarea măsurilor de izolare impuse de autorități, Veolia Energie Iaşi și-a adaptat modul de organizare și funcționare. Astfel, serviciile companiei se concentrează pe zonele critice, în special pentru spitale care trebuie să fie complet operaţionale. „Încă de la începutul crizei a fost stabilit un comitet de coordonare a situaţiei generate de criza COVID, care a întocmit un plan de continuitate al activității, ținând cont de mai multe scenarii de evoluție a pandemiei, în urma căruia au fost identificate funcţiile critice pentru desfăşurarea activităţii și s-au setat resursele necesare – umane, financiare și logistice. S-au întreprins măsuri de securizare a stocurilor de materii prime şi materiale şi se menţine o comunicare continuă şi directă cu furnizorii strategici.  Totodată, au fost inițiate și implementate programe de dezinfecție a spațiilor, echipamentelor și mijloacelor auto, iar zonele de lucru au fost dotate cu materiale și echipamente igienico-sanitare. De asemenea, compania a extins măsurile de protecţie a angajaţilor, punând la dispoziţia acestora echipamente integrale de protecţie”, se arată într-un comunicat de presă al companiei. Veolia Energie Iaşi a instruit angajații să respecte cu strictețe măsurile de protecție, reglementările de sănătate și măsurile de prevenire a riscurilor profesionale deja existente în cadrul companiei. Totodată, au fost luate măsuri de reducere a contactului interuman, echipele fiind separate epidemiologic, astfel ca turele să nu se întâlnească între ele. În acelaşi timp, toţi angajaţii care își pot îndeplini sarcinile de serviciu de la distanță cu ajutorul instrumentelor şi platformelor digitale, lucrează de acasă. În situațiile în care activitatea nu se poate desfășura de la distanță, Veolia Energie Iaşi a organizat rotația personalului, dar şi punerea în rezervă a unor specialiști strategici. „Pentru a respecta recomandarea autorităților în ceea ce privește limitarea spațiului social, angajații Veolia Energie Iaşi sunt instruiți să păstreze distanța recomandată de doi metri față de clienți. Clienții sunt încurajați să utilizeze modalitățile de contactare la distanță, prin Centrul de Apel non-stop, apelabil la numărul 0 800 800 123, gratuit în orice rețea fixă sau mobilă, sau prin adresa de mail iasi@veolia.com. Pentru clienţii care nu au posibilitatea transmiterii online, începând cu 15 martie s-a pus la dispoziţie la cabina poartă un spaţiu special unde aceştia pot depune solicitări şi pot ridica răspunsurile atunci când hârtiile nu pot fi transmise pe alt canal de comunicare”, se mai precizează în comunicat. Toate documentele primite din extern sau transmise clienţilor sunt dezinfectate cu raze ultraviolete. Biroul de Relaţii Clienţi răspunde tuturor solicitărilor în termenul legal, neexistând întârzieri, iar caseria este deschisă. Grupul Veolia este un nume de referință la nivel global în gestionarea optimizată a resurselor. Prezent pe cinci continente cu peste 179.000 de angajați, Grupul dezvoltă și implementează soluții pentru gestionarea apei, deșeurilor și energiei, participând la dezvoltarea durabilă a orașelor și industriilor. Prin intermediul celor trei activități complementare ale sale, Veolia contribuie la dezvoltarea accesului la resurse, conservarea resurselor disponibile și reînnoirea acestora.  În 2019, Grupul Veolia a furnizat servicii de apă potabilă unui număr de 98 de milioane de locuitori și servicii de canalizare pentru 67 de milioane, a generat aprox. 45 de milioane de megawați oră și a valorificat 50 de milioane de tone de deșeuri. În 2019, Veolia Environnement (Paris Euronext : VIE) a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 27,189 miliarde de euro. (E.M.)