Studiu realizat de SuperTeach şi Open-I Research: Atitudine pozitivă a părinţilor privind educaţia online

Un studiu realizat de SuperTeach şi Open-I Research, prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă online, relevă atitudinea pozitivă a părinţilor privind educaţia online.

Felix Tătaru, unul dintre fondatorii SuperTeach, a afirmat, în conferinţa de presă, că studiul a fost efectuat online, în perioada 3-7 mai.

Adina Nica, consultant strategie şi cercetare la Open-I Research, a menţionat că studiul „Vocea SuperTeach@Părinţi” a fost efectuat pe un eşantion de 3.847 de părinţi din ţară.

„În primul rând, aş menţiona atitudinea pozitivă a părinţilor cu privire la educaţia online, deci a fost presiune acum din partea lor şi ne aşteptăm să fie o presiune mare şi în momentul revenirii la şcoală. Aş puncta şi starea în care sunt părinţii. Ei au fost foarte îngrijoraţi de întreruperea educaţiei, mai ales că trebuie să avem în vedere că, atunci când s-a intrat în carantină, a fost o pauză mare de comunicare din partea profesorilor, iar din perspectiva copiilor ce e interesant este că pentru ei lipsa şcolii a însemnat lipsa vieţii sociale”, a declarat Nica.

Întrebaţi în ce parte a procesului de învăţământ cred că ar fi utilă introducerea instrumentelor online atunci când copiii vor reveni la şcoală, 71% dintre respondenţi au răspuns că acestea ar ajuta în mare măsură în situaţii excepţionale: ninsoare, epidemii, când se organizează secţii de vot, a afirmat Nica. Potrivit studiului, 23% sunt de părere că instrumentele online ar ajuta în procesul de predare în situaţii excepţionale într-o mică măsură.

În ceea ce priveşte coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, 53% dintre cei chestionaţi cred că instrumentele online ar ajuta într-o mare măsură, iar 34% – într-o mică măsură. Referitor la coordonarea temelor, 49% dintre părinţi au opinat că ar ajuta într-o mare măsură, iar 40% – într-o mică măsură. Legat de procesul de predare, unde nu există profesori calificaţi pentru anumite specialităţi, 45% dintre respondenţi consideră că instrumentele online ar ajuta într-o mare măsură, iar 33% – într-o mică măsură.

Nica a declarat că părinţii au fost un segment „foarte afectat” de schimbările din starea de urgenţă.

„Nu a fost vorba numai de a schimba jobul, de a munci de acasă sau unii chiar şi-au pierdut jobul, ci dintr-o dată s-au trezit cu copiii acasă şi cu mult mai multe activităţi de făcut, de la gătit şi a petrece timpul cu copiii la ajutor în învăţare şi în adaptarea la tehnologie”, a spus Nica.

Ea a menţionat că temerea majoră a părinţilor chestionaţi este legată de sănătatea proprie, a copiilor şi părinţilor lor. Potrivit lui Nica, părinţii au fost îngrijoraţi cu privire la recuperarea materiei de către copii, mai ales în cazul claselor a VIII-a şi a XII-ea.

Nica a informat că problema echilibrului între autoritate şi flexibilitate în ceea ce priveşte atitudinea faţă de copiii lor a fost prima menţionată în rândul dificultăţilor majore întâmpinate de respondenţi în această perioadă.

„O altă grijă a fost de a-şi ajusta programul în funcţie de nevoile copilului, pentru că mulţi au trebuit să-şi continue programul de lucru chiar şi de acasă”, a afirmat Nica.

Ea a menţionat că, fiind întrebaţi ce consideră că este pozitiv în această perioadă, respondenţii au făcut referire la ocazia pe care o au copiii să înveţe să se adapteze schimbărilor, la posibilitatea de a face mai multe activităţi în familie, la experimentarea platformelor digitale.

Nica a anunţat că în această perioadă 33% dintre respondenţi şi-au îmbunătăţit opinia faţă de cadrele didactice. „Cel mai mare procent de îmbunătăţire a atitudinii faţă de profesori e la grădiniţă şi la clasele zero-IV (…) La clasa a XII-a părerea lor s-a înrăutăţit semnificativ”, a adăugat Nica. AGERPRES