A fost lansat Serviciul Guvernamental de Notificare

Chişinău, 3 nov. /MOLDPRES/. Serviciul Guvernamental de Notificare (MNotify) a fost lansat astăzi de Agenția de Guvernare Electronică. Acesta reprezintă o aplicație tehnică de transmitere a notificărilor în cadrul sistemelor informaționale deținute de ministere, autorități administrative și structuri organizaționale din sfera lor de competență, precum și alte instituții, prestatoare de servicii publice, transmite MOLDPRES.

Conform unei note informative, „dezvoltarea serviciilor electronice pentru cetățeni și mediul de afaceri din ultimii ani a crescut numărul tranzacțiilor efectuate în mediul online, identificând în acest sens și o serie de lacune. Una dintre acestea este faptul că, deși există servicii care sunt prestate parțial sau integral online, prestatorii de servicii publice, precum Agenția de Servicii Publice, Serviciul Fiscal de Stat, Casa Națională de Asigurări Sociale, Compania Națională de Asigurări de Sănătate etc. sunt obligați să trimită notificări atunci când prestează servicii. În mod tradițional, acest lucru se face prin trimiterea de notificări către destinatari prin scrisori pe suport de hârtie. Situația respectivă nu este acceptabilă, în special, în contextul serviciilor electronice, din cauza timpului de livrare lung, a costurilor mai mari de livrare și a nivelului scăzut de fiabilitate, având în vedere inconsistența adresei de poștă a destinatarilor”.

În acest context, “notificarea” presupune un mesaj, generat automat de sistemele informaționale ale instituțiilor, având menirea de a notifica utilizatorii despre producerea anumitor modificări în structura serviciilor sau a modalităților de prestare a acestora. Astfel, utilizatorii vor fi înștiințați despre orice schimbări produse, în termeni reduși de timp, prin poșta electronică, SMS, mesagerie instantă sau alte canale de comunicare, în funcție de necesități.

„Serviciul MNotify reprezintă o soluție informatică din categoria Guvern către Cetățean (G2C) și Guvern către Business (G2B) și are ca obiectiv principal asigurarea necesităților informatice și informaționale pentru realizarea procesului de notificare. De asemenea, MNotify este parte componentă a sistemelor informaționale de stat ale Republicii Moldova și reprezintă un ansamblu de resurse şi tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, aflate în interconexiune, destinat notificării destinatarilor persoane fizice și persoane juridice prin intermediul diverselor canale de notificare”, a explicat Dumitru Postu, manager de proiect la Agenția de Guvernare Electronică.

Potrivit sursei citate, scopul serviciului MNotify este de a oferi autorităților și instituțiilor publice, precum și persoanelor fizice și persoanelor juridice de drept privat un mecanism eficient, fiabil și modern de notificare a destinatarilor, prin intermediul diverselor canale de notificare.

MNotify a fost implementat ca o parte componentă a platformei tehnologice guvernamentale comune MCloud, urmărind facilitarea serviciilor electronice tranzacționale  și creșterea calității, în general, a serviciilor publice. Pentru a aduce soluția tehnică MNotify la cei mai înalți parametri de funcționalitate și utilitate, în etapa de pre-lansare, Centrul de Guvernare Electronică, cu suportul Cancelariei de Stat, a ministerelor și altor autorități administrative, cu implicarea sectorului privat, au testat serviciul, identificând ajustările necesare.

În vederea dezvoltării și menținerii funcționalității, pentru primul an de implementare, serviciul MNotify se va realiza din mijloacele Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costul estimat fiind de aproximativ două milioane de lei. Costurile anuale pentru administrare a serviciului MNotify se estimează la circa patru sute de mii de lei și vor fi acoperite din contul bugetului de stat prin finanțarea centralizată a Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică”.

foto: contabilsef.md