Proiectul noului Cod Rutier ar putea suferi „mici ajustări” la amenzi şi suspendarea permiselor

POLITIE RUTIERA - CAMPANIE - ALEGE VIATALiderul senatorilor PNL, Puiu Haşotti, a declarat, luni, după întâlnirea pe care grupul senatorial a avut-o cu ministrul de Interne, Radu Stroe (PNL), că proiectul noului Cod Rutier ar putea suferi „mici ajustări” în ceea ce priveşte cuantumul amenzilor şi perioadele de suspendare a permiselor.

„Principiul de la care se porneşte este următorul: România este una dintre ţările cu cea mai mare infracţionalitate rutieră şi, până la urmă, noi avem de ales între a evita accidente, a evita nenorociri care se petrec pe şoselele şi autostrăzile, acelea care sunt, ale României şi a avea o legislaţie mai drastică în ceea ce înseamnă circulaţia pe drumurile publice”, a menţionat liberalul.El a mai spus că acest proiect a fost lăsat pentru dezbatere publică încă două săptămâni, tocmai pentru a se da posibilitatea ca opinia publică să îl cunoască, apoi va intra în procedură parlamentară şi, bineînţeles, şi ministrul Radu Stroe şi reprezentanţii Ministerului de Interne sunt deschişi la mici ajutări care trebuie făcute. „Mici ajustări pot fi şi în ceea ce priveşte cuantumul amenzilor şi în ceea ce priveşte perioadele de suspendare a permiselor. Nişte sugestii au fost făcute şi de domnii senatori, domnul ministru şi le-a notat şi va ţine cont de ele”, a spus Puiu Haşoti. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a dat publicităţii, vineri, proiectul de Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, în forma revizuită în urma dezbaterii publice.Practic, forma revizuită, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, include sancţiuni sensibil mai mici decât cele din prima variantă a proiectului.De pildă, la articolul dedicat claselor de sancţiuni, cele prevăzute la clasa a VI-a sunt acum între 51 şi 120 de puncte de amendă, ceea ce înseamnă că un şofer va fi obligat să scoată din buzunar până la 9.600 de lei. În forma iniţială a proiectului de act normativ, cea mai severă clasă de sancţiuni era între 125 şi 200 de puncte de amendă, respectiv o sumă maximă de 16.000 de lei.Sancţiuni mai blânde decât cele din prima formă a ordonanţei sunt şi cele de suspendare a carnetului în cazul unor accidente grave.Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, preciza, odată cu lansarea primei forme a proiectului, că instituţia pe care o conduce pregăteşte, pentru această toamnă, o serie de modificări ale legislaţiei privind regimul circulaţiei rutiere în România, acestea vizând câteva aspecte importante care privesc prevenirea abaterilor rutiere grave, cu accent pe reducerea numărului de morţi şi răniţi de pe şoselele României.Ulterior, premierul Ponta i-a cerut lui Radu Stroe ca la definitivarea noului Cod Rutier, aflat în dezbatere publică, să ţină cont mai ales de numărul prea mare al deceselor în accidente şi amenzilor neplătite.Ministrul a afirmat că se lucrează permanent la acest document, dar că au fost „atenuate” unele dintre sancţiunile pecuniare, inclusiv cele legate de ridicarea carnetului de condus, deoarece a ţinut cont de observaţii primite din partea unor „personalităţi”, a unor colegi din Parlament şi altele formulate „la emisiunile din media”.