Campania anticorupţie din China scade profitabilitatea unor producători de lux precum Prada

Steag-ChinaProducătorul italian de bunuri de lux Prada a raportat luni un declin de 28% al profitului net anual, la 450,7 milioane euro, primul de la listatea sa la bursa din Hong Kong, din cauza campaniei anticorupţie din China, care afectează vânzările companiilor de profil, inclusiv ale grupului rival LVMH.unorPrada şi-a listat acţiunile la bursa din Hong Kong în urmă cu patru ani, atrasă de cererea mare de produse de lux de pe pieţele asiatice.Vânzările înregistrate de Prada în anul fiscal încheiat la 31 ianuarie au scăzut cu 1%, la 3,55 miliarde de euro, în timp ce în regiunea Asia Pacific declinul a fost de 3,1%, relatează MarketWatch.Ca şi alţi producători de articole de lux, vânzările Prada au scăzut în China şi Hong Kong din cauza campaniei anticorupţie, inclusiv împotriva mitei acordată unor oficiali sub formă de cadouri costisitoare.LVMH, care comercializează o gamă largă de bunuri de lux, între care poşetele Louis Vuitton, a menţionat în februarie problemele înregistrate în China şi Hong Kong din acest motiv.Prada a avertizat în raportul anual că pe piaţa internaţională a produselor de lux există încă numeroase incertitudini, din cauza problemelor la nivel local şi a volatilităţii valutelor.Compania menţionase încă de luna trecută, la anunţarea datelor preliminare privind vânzările anuale, că a avut loc o înrăutăţire semnificativă a condiţiilor pe pieţele din Hong Kong şi Macao.În Hong Kong, principalele artere comerciale au fost închise timp de 79 de zile anul trecut, din cauza protestelor pro-democraţie, iar numărul turiştilor din China a scăzut semnificativ. Şi în Macao, cel mai mare centru de jocuri de noroc din lume, a scăzut numărul turiştilor bogaţi proveniţi din China, care au început să prefere călătoriile în Coreea de Sud şi Japonia.