Bursele de studiu şi posibilitatea de angajare după absolvire, printre cele mai importante criterii în alegerea unei universităţi

criterii alegere universitate(1)Recunoașterea pe plan intern și internațional a instituției de învățământ superior, acordarea de burse de studio și posibilitatea angajării imediat după absolvire se numără printre cele mai importante criterii după care tinerii aleg să urmeze o universitate, arată datele celui mai recent raport de cercetare, efectuat în România, referitor la percepţiile, nevoile, atitudinile şi elementele decizionale privind învăţământul superior. Potrivit studiului realizat de D&D Research, la iniţiativa Universităţii Româno – Americane, pentru tinerii şi părinţii din România, dintre elementele de succes profesional specifice unei universităţi, cel mai important este ca ”studenţii săi să aibă şanse mari să se angajeze imediat după absolvire”, alături de ”să aibă parteneriate cu firme care oferă studenţilor internshipuri”. “Brandul începe să fie din ce în ce mai prezent în ecuația deciziei de alegere a universității. Tinerii iau în calcul brandul instituției (45% dintre participanți consideră că e important să fie o universitate puternic recomandată și 42% își doresc o universitate cu prestigiu), dar și brandul personal al cadrelor didactice (65% își doresc profesori renumiți pe domeniile lor de cunoaștere). În ceea ce privește eficiența unei Universități, cel mai important criteriu este capacitatea sa directă de a permite absolventului său să se angajeze cât mai rapid.”, a declarat Dan Petre Phd – Partner, Business Developer D&D Research. Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important este ”să ofere burse de studii / locuri fără taxă”, urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispoziţie cele mai noi calculatoare şi tehnologii şi burse de studii şi internshipuri în străinătate. În ceea ce priveşte resursele umane, în alegerea unei universităţi primează ca instituţia de învăţământ superior ”să aibă profesori renumiţi pe domeniile lor de cunoaştere”. Dintre criteriile personale, pe primul loc se situează amplasarea universităţii într-un oraş care are potenţial profesional. În ceea ce privește alegerea unei universităţi, primele două cele mai importante surse de informare pentru tinerii şi părinţii din România vin direct din instituţia de învăţământ: profesorii (35%) şi studenţii (29%). Pe locul al treilea se află prietenii apropiaţi şi familia (26%). La numai un procent distanţă se află internetul. Decizia finală cu privire la facultatea aleasă este a tânărului şi numai în 5% din cazuri a părinţilor. În această decizie facultatea (specializarea) contează mai mult ca universitatea în 85% din cazuri. În ceea ce priveşte intenţia de continuare a studiilor, numai 38% din participanţi nu au încă în planuri studii post -universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decişi pentru un master. Studiul a fost realizat în luna mai 2015 şi este reprezentativ la nivel naţional pentru oraşe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 673 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) şi părinţi cu copii între 16-23 ani (50%). (E.M.)