Mai multe școli ieșene vor avea directori noi

directori noi la scoliÎncepând cu anul școlar 2015-2016, mai multe școli ieșene vor avea directori noi, informează conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ), într-un comunicat de presă. Aceștia sunt: Victor Bibire (Colegiul Tehnic ”Mihail Sturza” Iași), Gheorghe Trandafir (Colegiul Tehnic de Electronică și Telecomunicații ”Gheorghe Mârzescu” Iași), Viorel Bejan (Colegiul Tehnic de Transporturi și Construcții Iași), Viorica Momiță (Școala Gimnazială ”George Coșbuc” Iași), Daniela Orășanu (Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea” Pașcani”), Ion Brumă (Școala Gimnazială Ciurea), Gabriela Ghercă (Școala Gimnazială ”Vasile Alecsandri” Mircești) și Elena Panțîru (Liceul Tehnologic ”Ion Busuioc” Pașcani. După cum au declarat reprezentanții IȘJ Iași, motivele pentru care s-a optat pentru aceste schimbări țin de situațiile complexe cu care s-au confruntat unele școli: nerealizarea cifrei de școlarizare la filiera tehnologică și școala profesională, starea disciplinară a elevilor, frecvența acestora, absenteism grav, demersul educațional fără eficiență, implicare formală a diriginților, disfuncții în organizarea activităților din internat și a timpului liber al elevilor din internat, comunicarea cu elevii și părinții, ignorarea unor vulnerabilități ale mediului educațional și social. De asemenea, au existat și situații de pensionare, iar în mediul rural se înregistraseră mai multe demisii. Au fost constatate și dificultăți în rezolvarea problemelor specifice, multă rutină, absența unor soluții viabile pentru a susține dezvoltarea, imaginea și atractivitatea unor școli. În unele situații, ethosul unor unități de învățământ nu a fost corespunzător, relațiile de colaborare și demers educațional în echipă fiind înlocuite de stări tensionate, care nu au fost benefice. ”Deciziile au fost corelate și cu inspecțiile efectuate pe teren, în lunile iulie-august 2015, cu rapoartele de autoevaluare și evaluare realizate pentru directori în urma analizei activității din anul școlar încheiat, cu calificativele obținute de unii directori, context în care s-a ajuns în Consiliul de Administrație al ISJ Iași la soluția unor noi echipe manageriale, cu mai multă rigoare, atenție și demers analitic, cu un suflu novator care să conducă la depășirea rutinei și a autosuficienței sau a acceptării fataliste a unor stări de fapt care necesită intervenția educațională fermă și aplicată. Menționăm pe această linie și reorganizarea unor unități de învățământ, așa cum ar fi transformarea Liceului Tehnologic Holboca în Școală profesională, sau reducerea treptată spre lichidare completă a claselor de liceu cu profil tehnologic din mediul rural, acolo unde rezultatele la examenele naționale au fost deficitare (Tătăruși, Lespezi, Lungani)”, se mai afirmă în comunicatul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Iași. (E.M.)