Circa 22% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc softuri anti-reclame

Circa un utilizator de smartphone-uri din patru (22%) recurge la un soft pentru blocarea reclamelor (ad blocker), cifră în creștere cu 90% într-un an, se arată într-un studiu publicat marți și preluat de AFP.

În prezent există circa 419 milioane de posesori de smartphone-uri care utilizează un soft anti-reclame, conform studiului realizat de PageFair, specializată în analiza datelor și în anti-adblocking.

Potrivit cercetării efectuate împreună cu cabinetul Priori Data, proporția utilizatorilor de sisteme de blocare este mult mai ridicată în țările emergente decât în statele dezvoltate. În regiunea Asia-Pacific, 36% dintre deținătorii de smartphone-uri recurg la astfel de softuri. Conform celor mai recente cifre, din martie 2016, 93% din posesorii de smartphone-uri care utilizează un browser de internet ce permite blocarea reclamelor se află în regiunea Asia-Pacific. Cifra este mult superioară proporției zonei în rândul utilizatorilor de smartphone-uri — 55%.

Blocarea se mai poate face prin intermediul unei aplicații descărcate pe telefon sau al operatorului, în anumite cazuri, încheie AFP.