Proiect de promovare turistică a Iaşiului, implementat de Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul UAIC

Facultatea de Geografie și Geologie din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași anunță organizarea marţi, 27 februarie de la ora 14.00, în Sala Mare a Primăriei a conferinței de finalizare a proiectului de promovare turistică INTERFACE-IS. Proiectul a fost derulat prin programul „Burse și cooperare interinstituțională” RO15, finanțat prin intermediul Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, cu o valoare de 49.335 euro, operator de program fiind Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.  Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași, Centrul de Informare Turistică Iași, Atelier SPRE Iași, Universitatea din Volda, Norvegia și a avut ca scop creșterea experienței vizitatorului la Iași prin conceperea și implementarea de trasee tematice. Beneficiarii proiectului sunt studenții de la Universitățile din Iași și Volda (Norvegia), actorii din turismul ieșean (ghizii de turism autorizați, agențiile de turism de incoming, managerii din cadrul structurilorhoteliere,muzeelor și atracțiilor turistice, Primăria Municipiului Iași, Structurile de Informare turistică), vizitatorii destinației Iași și populația locală. Potrivit lector univ. dr. Mihai Bulai, prodecanul Facultăţii de Geografie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, managerul proiectului, acesta a avut ca obiective principale identificarea a şapte teme definitorii ale destinației Iași (orașul unirii, al artelor, comunismul, pelerinajul creștin, moștenirea evreiască, spiritul romantic și activitățile recreative în împrejurimile orașului), implicarea unor studenți și profesori din România și Norvegia în prospectarea traseelor și validarea elementelor care produc experiență în fiecare traseu, realizarea identității vizuale a destinației turistice Iași, realizarea de materiale de promovare pentru cele şapte trasee tematice (albume, broșuri, hărți de buzunar, panouri stradale, website iasi.travel), respectiv continuarea proiectului prin formarea viitorilor specialiști în turism și implicarea actorilor din turism în promovarea destinației turistice Iași. „Conferința de presă din cadrul întâlnirii (cu oportunitate de imagini) propune prezentarea rezultatelor proiectului și discuții asupra posibilităților de implicare al actorilor în demersul mai amplu de promovare a Iașului, prezența presei și a factorilor interesați (stakeholders) în promovarea destinației turistice Iași fiind esențială pentru implementarea eficientă a rezultatelor proiectului”, a adăugat lector univ. dr. Mihai Bulai. (E.M.) .