Cercetatorii au descoperit o modalitate de stopare a cresterii celulelor care produc cancerul mamar

Oamenii de știință au descoperit o modalitate de a priva de energie celulele canceroase responsabile de apariția cancerului mamar, stopând astfel, creșterea lor. Cercetătorii speră că descoperirea va facilita dezvoltarea unui tratament pentru cancerul de sân.
Potrivit Asociației Americane de Cancer, aproape 2 din 3 cazuri de cancer au cauze hormonale.
Cercetătorii suedezi au descoperit o proteină care contribuie la răspândirea celulelor cancerului mamar, dar și un compus care o inhibă.
Inițial, echipa de cercetători a investigat rolul așa numitei proteine NUDT5 – o enzimă care metabolizează nucleotide – în apariția cancerului de sân. Ei au descoperit că  proteina este utilizată de celulele cancerului de sân pentru a crea energie în nucleul lor. Ulterior, această energie este folosită pentru a determina expresia genelor care cauzează cancer.
Odată făcută această descoperire, oamenii de știință și-au canalizat eforturile pentru a dezvolta o moleculă care să blocheze activitatea proteinei NUDT5.
Astfel, a fost creat compusul TH5427, care, testat în laborator, s-a dovedit un inhibator eficient al proteinei, blocând răspândirea celulelor cancerului de sân.
Țintirea proteinei NUDT5 s-ar putea dovedi o abordare terapeutică promițătoare în tratarea cancerului de sân. Sperăm că această descoperire ne va ajuta să tratăm nu doar cancerul de sân, ci și alte forme de cancer”, au afirmat coordonatorii studiului, Brent D.G. Page și Nicholas C.K. Valerie.

Rezultatele cercetării au fost publicate în revista de specialitate Nature Communications.

Sursa: SanatateaTV