Mircea Dumitru: Suntem încă departe de școala pe care o dorim și pe care copiii noștri o merită

Școala din România este încă departe de cea pe care copiii merită să o aibă, a declarat, luni, ministrul Educației, Mircea Dumitru.

Ministrul a participat la ceremonia de deschidere a noului an școlar, alături de președintele Klaus Iohannis, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Capitală.

El a vorbit, în discursul său, atât de abandonul școlar, cât și de rezultatele slabe la testele naționale.

„Suntem încă departe de școala pe care o dorim și pe care copiii noștri merită să o aibă. (…) Vedem an de an cum în fiecare generație zeci de mii de elevi încheie studiile liceale fără să poată obține diploma de Bacalaureat și fără să aibă o calificare sigură, care să le permită să aibă o carieră semnificativă și să poată duce o viață decentă. (…) Iar dacă la acest dezolant rezultat mai adăugăm procentele alarmante ale celor care abandonează școala înainte de a parcurge ciclul școlar obligatoriu sau pe aceia care în fiecare generație se clasează pe locuri modeste în testările internaționale se conturează un tablou îngrijorător al stării școlii și educației în România”, a menționat el.

Totodată, el a făcut referire și la „școlile, liceele și colegiile naționale în care elevii primesc educație de calitate”.

În opinia ministrului, este nevoie de un „consens asupra valorilor, viziunii și misiunii sistemului de educație publică din țara noastră”.

Ministrul Educației a pledat pentru un sistem de educație personalizat, care să servească talentul și interesele elevilor.

„Nu cred în școala industrializată — acest mod de educație fundamentat pe șabloane depersonalizate. Cred totuși că, pentru nevoile actuale ale societății românești, dezvoltarea învățământului profesional dual, alături de filierele teoretică și vocațională, poate fi o soluție realistă la problema abandonului școlar sau a reducerii numărului de elevi care nu obțin diploma de bacalaureat”, a punctat ministrul.

El a adăugat că școala românească trebuie să treacă printr-o serie de „schimbări structurale”.

„Ne dorim de la școală să îi facă pe copii să gândească mai bine, mai clar și mai precis. (…) Îi invit pe toți acei profesori dedicați, care au preferat ani la rând să rămână discreți sau să lucreze intens cu elevii lor, să se implice și în conducerea școlilor lor”, a adăugat ministrul Educației.