Șeful Starbucks anunță intrarea pe piața din Italia după 35 de ani

Starbucks Corp, cel mai mare lanț de cafenele din lume, va deschide anul viitor prima unitate din Italia, la Milano, transmit AP și Bloomberg.

Cafeneaua va fi deschisă într-o clădire istorică spațioasă, care a fost înainte oficiu poștal, în centrul orașului, spre sfârșitul lui 2018, cu aproximativ un an mai târziu decât planificase Starbucks.

Directorul general al Starbucks, Howard Schultz, a vizitat pentru prima dată Milano în 1983 și s-a inspirat din sortimentele de cafea expuse. De atunci, Starbucks a deschis aproximativ 26.000 de unități în 75 de țări, înainte de a intra pe piața din Italia, care a dat lumii celebrul espresso.

„Nu cred că eram pregătiți să venim în Italia”, a afirmat Schultz într-un interviu acordat Associated Press. Acesta a adăugat: „Cred că Italia este un loc special. Respect moștenirea culturală italiană în privința cafelei și cultura Italiei”.

Italia ar putea fi o provocare pentru compania americană, italienii preferând să cumpere un espresso rapid și să-și vadă de drum, în contrast cu magazinele Starbucks, prevăzute pentru clienții care stau la mese și lucrează sau vorbesc cu prietenii.

După deschiderea primei cafenele din Italia, Starbucks, în parteneriat cu dezvoltatorul italian Percassi, vor inaugura și alte unități în Milano și în alte orașe.

Întrebat câte locații sunt planificate în Italia, Schultz a declarat: „În mod normal deschidem 10-12 cafenele în primul an și cred că acesta este un număr sigur’.